Co to jest plik IPSW?

IPSW to oprogramowanie iOS skompresowane do jednego pliku. Można je ściagnąć na wybrane urządzenie: iPhone, iPad czy iPod.

Pliki te mogą być używane do ręcznej aktualizacji urządzeń iOS za pomocą komputera. Mówiąc najprościej, oprogramowanie to system operacyjny, na którym działa urządzenie, a sprzęt to układy, na których działa system operacyjny.

Pliki IPSW (lub oprogramowanie iPhone’a) przechowywane są na serwerach Apple. Możesz więc rozwiązać wszelkie problemy, instalując lub przywracając oprogramowanie układowe ponad uszkodzonymi lub niepoprawnie zainstalowanymi wersjami.

Uwaga!

Dalsze czynności usuną dane z twojego urządzenia. Przed wykonaniem operacji, stwórz jego kopie zapasową.

Jak zainstalować oprogramowanie?

  1. Pobierz najnowsze oprogramowanie na swoje urządzenie. Pamiętaj, że jeśli wybierzesz niewłaściwy plik, to oprogramowanie nie zainstaluje się.
  2. Przełącz urządzenie w tryb awaryjny:
    • Modele iPada bez przycisku Początek: naciśnij i szybko puść przycisk zwiększania głośności. Naciśnij i szybko puść przycisk zmniejszania głośności. Naciśnij i przytrzymaj przycisk górny, aż rozpocznie się ponowne uruchamianie urządzenia. Nie puszczaj przycisku górnego, aż urządzenie przejdzie w tryb awaryjny.
    • iPhone 8 i nowsze modele: naciśnij i szybko puść przycisk zwiększania głośności. Naciśnij i szybko puść przycisk zmniejszania głośności. Następnie naciśnij przycisk boczny i przytrzymaj go, aż pojawi się ekran trybu awaryjnego.
    • Na telefonie iPhone 7, iPhone 7 Plus i iPodzie touch (7. generacji): naciśnij i przytrzymaj jednocześnie przycisk górny (lub boczny) oraz przycisk zmniejszania głośności. Trzymaj je naciśnięte, dopóki nie zobaczysz ekranu Tryb awaryjny.
    • iPad z przyciskiem Początek, iPhone 6s lub starszy i iPod touch (6. generacji) lub starszy: naciśnij i przytrzymaj jednocześnie przycisk Początek oraz przycisk górny (boczny). Trzymaj je naciśnięte, dopóki nie zobaczysz ekranu Tryb awaryjny.
Tryb awaryjny

3. Wybierz swoje urządzenie, gdy pojawi się na komputerze.

4. Kliknij opcję Odtwórz [urządzenie]. Jeśli zalogujesz się w aplikacji Lokalizator, musisz się wylogować, zanim będzie można kliknąć opcję Odtwórz.
5. Jeszcze raz kliknij opcję Odtwórz, aby potwierdzić. Wówczas komputer wymaże urządzenie i zainstaluje najnowszą wersję systemu iOS, iPadOS lub oprogramowania iPoda.
Po odtworzeniu ustawień fabrycznych urządzenia zostanie ono ponownie uruchomione. Teraz możesz skonfigurować je jako nowe.

Źródło: support.apple.com